• Gå til:
Organisation & økonomi

Her finder du oversigter over teatrets direktion og bestyrelse samt organisationsdiagram for teatrets hovedafdelinger. Du kan også finde økonomiske informationer, årsrapporter og virksomhedsregnskaber for Det Kongelige Teater.

Bestyrelse

Formand

Stine Bosse



 

Andre medlemmer

Lars Seeberg - Direktør for see@art 
Michael Lunn - Forhenværende departementschef i Justitsministeriet 
Christian Have - Kreativ direktør i Have Kommunikation 
Ulla Tofte - Direktør i Golden Days
Pernille Erenbjerg - Viceadministrerende direktør & koncernfinansdirektør i TDC A/S 
Grit Dirckinck-Holmfeld Westi - Violinist (medarbejderrepræsentant)
David Andreas Drachmann Laureng - Teatermaler (medarbejderrepræsentant)

Læs mere om bestyrelsen på Kulturministeriets hjemmeside

Direktion

Morten Hesseldahl - Teaterchef
Henrik Sten Petersen - Salgs- og Planlægningsdirektør
Marianne Petersen - Økonomidirektør
Morten Kirkskov - Skuespilchef
Nikolaj Hübbe - Balletmester
Sven Müller - Operachef
Dorthe Paulli - Erhvervs- og sponsorchef
Magnus Restofte - Kommunikationschef

4-årsaftale

Aftale for Det Kongelige Teater i perioden 2012-2015.

Det Kongelige Teater er underlagt en række resultatkrav for perioden, hvilket kan læses i aftaleteksten på Kulturministeriets hjemmeside.

Disse mål og krav er udmøntet i en 3-årig rammeaftale med Kulturministeriet (PDF, 200KB)

Værdigrundlag

Det Kongelige Teater - hvor mennesker, kunst og drømme mødes

Alle har vi brug for at møde det ypperste. Det er dér, vi som mennesker bliver opløftede, inspirerede og får en fornemmelse af, at verden og vi selv rummer mere, end det allerede erfarede.

På Det Kongelige Teater er det vores opgave at stræbe efter netop dét – det excellente – i alt, hvad vi foretager os, og at sørge for, at det excellente kommer indenfor rækkevidde af enhver.

Fra den garvede teatergænger til den, der møder teatret for allerførste gang, skal oplevelsen af Det Kongelige Teater være i særklasse – på scenen og udenfor. Det Kongelige Teater skal være vedkommende, attraktivt og nemt at vælge til.

Som hele Danmarks teater og med et repertoire og sceniske fortolkninger, der taler til et mangfoldigt, nutidigt publikum, og med tilhørende aktiviteter og formidling, der rækker ud og inviterer, skal teatret være til inspiration og glæde for så mange som overhovedet muligt.

Hvad enten det er opera, ballet, skuespil eller musik, der er på plakaten, om stilen er klassisk eller moderne, romantisk eller kontroversiel, om mødestedet er Operaen, Skuespilhuset, Gamle Scene eller som optrædener rundt om i landet, så er det ét samlet teater, der inviterer og står sammen om ét fælles mål: At levere det absolut bedste indenfor scenekunsten.

Det gør vi ved at sætte høje standarder i alt, hvad vi laver. Det gør vi ved at være opsøgende. Det gør vi ved at stille store krav til os selv om relevans i alt fra kunsten til formidlingen af den. Det gør vi ved at sikre, at oplevelsen af teatret i alle kontaktpunkter med publikum er imødekommende og vedkommende. Det gør vi ved at forny os og udfordre grænserne for, hvad scenekunsten kan og skal i dag – og i dyb forståelse for for hvad den moderne kulturbruger efterspørger.

Mission

Det Kongelige Teater skal til enhver tid skabe excellente scenekunstoplevelser – både traditionsbevidst og fornyende, nicheorienteret og bredt appellerende – og bringe dem ud til så mange som muligt.

Vision

Publikum skal over de næste fire år opleve, at tilbuddene fra Det Kongelige Teater har en mere relevant og attraktiv appel end andre konkurrerende tilbud.

Strategisk retning

Det Kongelige Teater vil over de næste fire år bevæge sig fra at være en driftsorganisation til at være en udviklingsorganisation.

Strategiske temaer

Disse 5 temaer understøtter den strategiske retning:

  • Det inviterende – vi rækker ud
  • Det udvidede – vi skaber unikke helhedsoplevelser
  • Det relevante – vi er vedkommende
  • Det excellente – vi leverer det ypperste i alle led
  • Det nytænkende – vi driver innovation
Vælg dato