• Gå til:
Billetter og gavekort

Du kan købe billetter her på hjemmesiden samt på de enkelte scener (billetsalget på Kgs. Nytorv er lukket fra og med sæson 2013 / 2014 da bygningen ikke længere er en del af Det Kongelige Teater).

Du kan finde adresser og information om åbningstider her.

SE ALLE AKTUELLE FORESTILLINGER HER

I menuen til højre kan du finde yderligere information om priser, rabatter, gavekort og abonnementer.

Nedenfor har vi samlet en liste over de oftest stillede spørgsmål om billetkøb.

Har du yderligere spørgsmål, eller ønsker du at købe dine billetter over telefonen, kan billetcentret kontaktes på telefon 33 69 69 69

 
Spørgsmål og svar

Hvordan bytter jeg mine billetter?

Fortryder du valg af spilledag eller forestilling, bytter vi gerne dine billetter helt frem til den spilledato, du har billet til. Dine billetter kan ombyttes til en anden spilledag eller en anden forestilling, men ikke til gavekort eller kontanter.

Du skal blot ringe til billetcentret, i telefonernes åbningstider, på telefon 33696969. 

Lørdag, søndag og helligdage kan bytning kun foregå ved personligt fremmøde i billetsalget på den pågældende scene fra to timer før forestillingen.

Vær opmærksom på at billetter ikke byttes pr. mail.

En ombytning koster 75 kroner, uanset om du bytter til en eller flere forestillinger ad gangen. Er du abonnent, er ombytningen gratis.

Du kan se billetcentrets åbningstider her

Kan jeg returnere billetter?

Billetter refunderes kun i tilfælde af aflysning. Evt. ekspeditionsgebyr refunderes ikke.

Jeg har mistet mine billetter. Hvad gør jeg?

Det afhænger af, hvilken type billet du har mistet:

PrintSelv 

Hvis du har bestilt PrintSelv billetter, kan du nemt og gratis genudskrive billetterne, ved at logge ind på din profil. Vær opmærksom på at billetten er et ihændehaverbevis, hvilket betyder at den person, der først fremviser billetten, kommer ind. 

Billetter afhentet i Billetcentret 

Hvis du mister dine billetter før arrangementet er startet, kan disse printes/udskrives igen. Den nye billet vil have en ny stregkode. Du kan henvende dig i Billetcentret på 33 69 69 69 eller på billet@kglteater.dk, for at få printet en ny billet. Det koster et gebyr på 25 kr. pr. billet. De bortkomne billetter annulleres og de ny-udskrevne billetter er herefter gældende. 

Forsendelse med Post Danmark

Modtager du ikke billetten med posten som bestilt, kan Det Kongelige Teater udskrive en ny billet til dig uden omkostning og risiko for dig som kunde. Du kan også henvende dig i Billetcentret på 33 69 69 69 eller på billet@kglteater.dk. Den nye billet vil have en ny stregkode. Du bedes kontakte os med ønske om genudskrivning senest 14 hverdage efter dit køb. Hvis du ikke kontakter Billetcentret senest 14 dage efter købet er foretaget, skal du selv betale for genudskrivning af billetten (25 kr). De  bortkomne billetter annulleres og de ny-udskrevne billetter er herefter gældende. 

Hvor spiller forestillingerne?

Her på hjemmesiden er der ved hver enkelt forestilling angivet, hvilken scene der spilles på.
Du kan se adresser og praktisk information om alle scenerne her.

Hvad hvis en forestilling bliver aflyst?

Når vi bliver nødt til at aflyse eller ændre på spilletidspunktet for en forestilling eller koncert, som du har billet til, vil vi forsøge at kontakte dig direkte. Hvis du har registreret en e-mail eller et mobilnummer i forbindelse med dit køb, vil du modtage informationen på e-mail og/eller sms. Vær i den forbindelse opmærksom på, om henvendelser fra Det Kongelige Teater bliver sorteret fra i spamfiltret i din mailboks.

Hvis du ikke har registreret en e-mail eller et mobilnummer i forbindelse med dit køb, og ændringen sker i god tid inden spilletidspunktet, sender vi brev om oplysningerne til den adresse, som du har registreret, da du købte billetterne. Hvis aflysningen eller ændringen sker kort tid inden spilletidspunktet, vil vi forsøge at ringe at ringe dig op, hvis du har registreret nogen telefonnumre i forbindelse med dit køb. Sådanne ændringer bliver også annonceret på forsiden af hjemmesiden, så husk at checke denne inden du tager hjemmefra.

Vær opmærksom på, at vi ikke kan sende information om aflysninger og ændringer til dig, hvis du tidligere har tilkendegivet, at du ikke ønsker at modtage henvendelser fra Det Kongelige Teater.

Du kan læse mere om dine muligheder i forbindelse med aflysninger på kglteater.dk/aflysning


Vælg dato