KURV

 

Kurven er i øjeblikket tom.

  • 0,00 kr.
  • 0,00 kr.

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Det Kongelige Teater
August Bournonvilles Passage 2-8
Postboks 2185
1017 København K
Email: admin@kglteater.dk
Telefon: 33 69 69 33CVR: 10 84 22 55

Betaling

På kglteater.dk kan der betales med Dankort, Visakort, Diners Club, Mastercard, VISA, JBS, American Express, Visa Elektron og Maestro.

Al elektronisk kommunikation af kreditkortoplysninger foregår krypteret, og der er således ikke andre, der kan se dine kortoplysninger. Dine kortoplysninger sendes via ePay til NETS, og Det Kongelige Teater gemmer ikke kortoplysningerne. Ved betaling med kort opkræves kortgebyr.

Køb og levering af billetter og gavekort

Der opkræves et ekspeditionsgebyr per billet på 15 kr. For abonnenter opkræves der dog ikke gebyr ved køb af abonnementsbilletter. Ekspeditionsgebyret refunderes ikke. Ved aflysninger bliver ekspeditionsgebyret sat ind på din kundekonto og brugt ved bestilling af nye billetter, men gebyret kan ikke refunderes.

Når du køber billetter online på kglteater.dk kan du vælge mellem to måder at få dine billetter leveret på:

Elektronisk billet: Køber du en elektronisk billet, vil du modtage billetten pr. e-mail, efter, at du har betalt online. Herefter skal du enten printe billetten og medbringe den til forestillingen
eller vise billetten på din telefon eller tablet.

Forsendelse med PostNord: Det er også muligt at få billetterne tilsendt med PostNord, efter du har købt dem på kglteater.dk. Denne leveringsform koster 25 kr., som dækker Det Kongelige Teaters omkostninger til print, pakning og porto. Det Kongelige Teater sender billetter til hele verden. Hvis billetterne sendes til dig i Danmark, bør du have dem i hænde 5 hverdage efter købet.

I abonnementsperioden (1. maj - 1. august) kan forekomme længere leveringstid. Hvis billetterne sendes til udlandet inklusiv Færøerne og Grønland, skal der forventes en leveringstid på op til 14 hverdage. Billetterne sendes til dig med almindeligt brev til den adresse, du har oplyst ved købet. Har du ikke modtaget billetterne inden for de angivne tidsrum, skal du kontakte Det Kongelige Teaters billetcenter på tlf. 33 69 69 69 eller billet@kglteater.dk, som så vil sende dig nogle nye billetter – naturligvis uden omkostninger for dig.

Når du køber et gavekort online på kglteater.dk, kan du vælge at få det tilsendt med posten for 29,00 kr. til den adresse, du har oplyst i forbindelse med købet eller gratis til din e-mailadresse eller din mobiltelefon.

Gavekort kan også købes i billetsalgene i Operaen, Skuespilhuset og på Gamle Scene, samt i Café August B, Café og Restaurant Ofelia og Restaurant KOST & MASK i Operaen.

Det er desuden også muligt at købe gavekort til Det Kongelige Teater via Gavekortet.dk.

Gavekort kan ikke benyttes til arrangementer, hvor billetterne ikke sælges af Det Kongelige Teater.

Alle forsendelsespriser er inklusiv moms og skatter.

Fortrydelsesret, bytteret og forældelse

Der er ikke fortrydelsesret på billetter. Onlinekøb af billetter er desuden ikke omfattet af fortrydelsesretten i henhold til forbrugeraftaleloven, jf. lovens § 18, stk. 2, nr. 12. Du kan derfor ikke få refunderet billetten.

Fortryder du valg af spilledag eller forestilling, bytter vi gerne dine billetter helt frem til 1 time før forestillingen. Dine billetter kan ombyttes til en anden spilledag eller til en anden forestilling, men ikke til gavekort eller kontanter. Ved ombytning betales et ekspeditionsgebyr på 15 kr. per ny billet (ekspeditionsgebyr opkræves dog ikke, ved ombytning af abonnementsbilletter.

Du kan bytte dine billetter online via “Min profil”, eller ved at ringe til Det Kongelige Teaters billetcenter på telefon 33696969. Ombytningen kan ske per telefon i billetcenterets åbningstid. Ombytningen kan ikke ske via brev eller e-mail. Uden for billetcentrets telefontid kan ombytning også foregå ved personligt fremmøde i billetsalget på den pågældende scene frem til en time før forestillingen. Bemærk, at Billetcentrene i Operaen, Skuespilhuset og Gamle Scene på dage med forestillinger har åben fra to timer før og indtil forestillingsstart.

Bemærk, at der gælder andre bytteregler til teatrets udendørsforestillinger: Billetter til teatrets udendørsforestillinger kan alene byttes til samme forestilling og alene til en anden dag, hvis der er ledige pladser. Ombytningen skal ske senest 3 hverdage før forestillingen og kan alene ske på telefon i billetcenterets åbningstid. Ombytningen kan ikke ske via brev eller e-mail. Ved ombytning betales et ekspeditionsgebyr på 15 kr. per ny billet (ekspeditionsgebyr opkræves dog ikke, ved ombytning af abonnementsbilletter).

Bemærk, ved ombytning af billetterne til pladser med lavere prismæssig værdi overføres beløbet til kundekonto og kan anvendes ved senere køb. Overskydende beløb udbetales ikke.

Gavekort

Ved køb af gavekort, når disse er købt online eller pr. telefon, er der 14 dages fortrydelsesret. Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, kan du udfylde og sende denne blanket til Det Kongelige Teater.

Gavekort har en gyldighed på 3 år fra udstedelsesdato. Udløbsdatoen kan ses direkte på gavekortet eller oplyses ved at kontakte Det Kongelige Teaters billetcenter pr. mail eller telefon.

Billetten

Billetten med den påtrykte stregkode er dit adgangsbevis til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig, såfremt stregkoden er aktiv. Det betyder, at billetter, der er blevet annulleret pga. bortkomst eller ombytning til en anden dag mv., ikke er gyldige. Stregkoden accepteres kun én gang ved adgang til arrangementet. Billetten kan altså ikke forsøges anvendt flere gange eller kopieres.

Vær opmærksom på, at det i Danmark er ulovligt at udbyde og videresælge billetter til en højere pris, end de oprindeligt har kostet (inkl. gebyrer). Ulovlig kopiering eller ulovligt videresalg af billetter kan betyde, at du ikke får adgang til arrangementet.

Aflysning

Bliver den forestilling, du har billetter til aflyst, bliver billetprisen refunderet til din kundekonto, hvis:

  • Forestillingen er en af Det Kongelige Teaters egne forestillinger.
  • Forestillingen foregår indendørs.
  • Foregår forestillingen udendørs, f.eks. i Dyrehaven, får du refunderet billetprisen, hvis aflysningen sker inden påbegyndelsen af første pause. Hvis aflysningen sker efter påbegyndelsen af første pause, får du ikke refunderet din billet.

Via din kundekonto kan du bruge det refunderede beløb til at købe nye billetter. Hvis du i stedet ønsker at få udbetalt det refunderede beløb til dit betalingskort eller evt. bankkonto skal du kontakte Det Kongelige Teaters billetcenter.

Ved aflysninger bliver ekspeditionsgebyret sat ind på din kundekonto og brugt ved bestilling af nye billetter, men gebyret kan ikke refunderes.

Ved forestillinger opført af eksterne arrangører på Det Kongelige Teaters scener afhænger det af den eksterne arrangørs regler, om du får billetprisen refunderet i tilfælde af, at forestillingen aflyses.

Reklamation

Enhver form for reklamation, der vedrører selve arrangementet, skal rettes til admin@kglteater.dk. Er der imidlertid noget, du er utilfreds med i forbindelse med dit køb af billetter, gavekort eller varer, kan du kontakte Det Kongelige Teaters billetcenter på billet@kglteater.dk eller telefon 33 69 69 69.

Ansvarsfraskrivelse

Det Kongelige Teater tager forbehold for fejl og ændringer i priser, spilledage, repertoire, rollebesætning mv.

Cookie- og privatlivspolitik

Du kan læse om Det Kongelige Teaters Cookie- og privatlivspolitik her