Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Her har vi samlet svar på en lang række af de mest ofte stillede spørgsmål.

Du vil bl.a. kunne læse mere om, hvordan du ombytter dine billetter til en anden forestilling, hvordan du bruger dit gavekort, og hvad du gør, hvis du har mistet din billet til en forestilling.

Hvad betaler jeg i gebyr for mine billetter?

Der opkræves et ekspeditionsgebyr per billet på 15 kr. Beløbet dækker en del af teatrets omkostninger ved at have et stort billetsystem, processen med at finde de rette pladser, sørge for betaling, indløsning af gavekort, osv.

Ved køb af abonnementsbilletter opkræves der ikke gebyr. Du skal blot huske at logge ind, inden du vælger dine billetter. Læs mere om andre fordele, og hvordan du bliver abonnent her.

Hvordan bytter jeg billetter?

Fortryder du valg af spilledag eller forestilling, bytter vi gerne dine billetter helt frem til den spilledato, du har billet til. Dine billetter kan ombyttes til en anden spilledag eller en anden forestilling, men ikke til gavekort eller kontanter. Bytning skal være foretaget senest en time før forestillingens start.

En ombytning er gratis men bemærk, at der er et ekspeditionsgebyr på 15 kr. per ny billet. Ved køb af abonnementsbilletter opkræves der ikke ekspeditionsgebyr.

Du kan bytte dine billetter online via "Min profil", eller ved at ringe til Det Kongelige Teaters billetcenter på telefon 33696969. Ombytningen kan ske per telefon i billetcenterets åbningstid. Ombytningen kan ikke ske via brev eller e-mail. Uden for billetcentrets telefontid kan ombytning også foregå ved personligt fremmøde i billetsalget på den pågældende scene frem til en time før forestillingen. Bemærk, at Billetcentrene i Operaen, Skuespilhuset og Gamle Scene på dage med forestillinger har åben fra to timer før og indtil forestillingsstart.

Bemærk, at der gælder andre bytteregler til teatrets udendørsforestillinger: Billetter til teatrets udendørsforestillinger kan byttes til samme forestilling en anden dag, hvis der er ledige pladser. Ombytningen skal ske senest 3 dage før forestillingen. En ombytning er gratis men bemærk, at der er et ekspeditionsgebyr på 15 kr. per ny billet. Ved køb af abonnementsbilletter opkræves der ikke ekspeditionsgebyr.

Kan jeg retunere, skal jeg printe billetter mm.

Kan jeg returnere mine billetter?

Billetter refunderes kun i tilfælde af aflysning. Evt. ekspeditionsgebyr refunderes ikke.

 

Jeg har ikke modtaget mine billetter på e-mail eller kan ikke printe de billetter, jeg har fået tilsendt.

Har du lige bestilt dine billetter? E-mailen med dine billetter kan være op til en time undervejs. Tjek også om den kan være endt i din uønsket/spam-boks. Ellers kontakt vores Billetcenter på 33 69 69 69 på hverdage kl. 9.30-16.00, så hjælper vi dig. Husk blot at det koster 25,00 kr. i forsendelsesgebyr, når vi printer og sender billetter til dig. 

 

SKAL jeg printe mine billetter, når jeg har modtaget dem på e-mail?

Nej. Har du en tablet eller smartphone, kan du vise billetten på dem ved indgangen til teatret.

 

Hvor finder jeg mine billetter på min kundeprofil?

På din profil kan du se en oversigt over de ordrer, du har købt. Vi arbejder på, at du også vil kunne se de konkrete pladser og billetter, som ligger i din ordre. I øjeblikket kan du dog kun se dine print-selv-billetter i den e-mail, du har fået tilsendt.

 

Når jeg vil betale mine billetter på hjemmesiden, får jeg en fejlmelding.

Ring til vores Billetcenter på 33 69 69 69 alle hverdage kl. 9.30-16.00, så hjælper vi dig.

 

Jeg er skolelærer og vil købe skolebilletter.

Læs om vores skolebilletter  eller ring til os på 33 69 69 69 alle hverdage kl. 9.30-16.00

Jeg har mistet mine billetter. Hvad gør jeg?

Det afhænger af, hvilken type billet du har mistet:

PrintSelv 

Hvis du har bestilt PrintSelv billetter, kan du nemt og gratis genudskrive billetterne, ved at logge ind på din profil. Vær opmærksom på at billetten er et ihændehaverbevis, hvilket betyder at den person, der først fremviser billetten, kommer ind. 

Billetter afhentet i Billetcentret 

Hvis du mister dine billetter før arrangementet er startet, kan disse printes/udskrives igen. Den nye billet vil have en ny stregkode. Du kan henvende dig i Billetcentret på 33 69 69 69 eller på billet@kglteater.dk, for at få printet en ny billet. Det koster et gebyr på 25 kr. pr. billet. De bortkomne billetter annulleres og de ny-udskrevne billetter er herefter gældende. 

Forsendelse med PostNord

Modtager du ikke billetten med posten som bestilt, kan Det Kongelige Teater udskrive en ny billet til dig uden omkostning og risiko for dig som kunde. Du kan også henvende dig i Billetcentret på 33 69 69 69 eller på billet@kglteater.dk. Den nye billet vil have en ny stregkode. Du bedes kontakte os med ønske om genudskrivning senest 14 hverdage efter dit køb. Hvis du ikke kontakter Billetcentret senest 14 dage efter købet er foretaget, skal du selv betale for genudskrivning af billetten (25 kr). De  bortkomne billetter annulleres og de ny-udskrevne billetter er herefter gældende. 

Bemærk! PostNords normale leveringstid er op til 5 dage.

Gavekort og teaterkort

Jeg kan ikke betale med mit gavekort på hjemmesiden.

Har du papir-gavekort? Så anvender du dit gavekortnummer til betaling direkte på kglteater.dk  på betalingssiden. Evt. restbeløb kan betales med almindeligt betalingskort efterfølgende. Oplever du problemer med at bruge et plastikgavekort som betaling online, sidder vi klar til at hjælpe dig på 33 69 69 69 alle hverdage kl. 9.30-16.00

 

Jeg har ikke modtaget mit abonnements- eller teaterkort med posten.

Vores fordelskort kan være op til 10 dage undervejs. Venter du forgæves, bestiller vi selvfølgelig et nyt til dig. Ring til os på 33 69 69 69 alle hverdage kl. 9.30-16.00, så hjælper vi dig.

Køb af billetter på hjemmesiden

Hjemmesiden ser anderledes ud

Det Kongelige Teater har fået ny hjemmeside og nyt billetsystem. Vi arbejder i øjeblikket på at udvikle siden, så den bliver endnu mere brugervenlig. Husk at hvis du oplever problemer med at bruge kglteater.dk, sidder vi klar til at hjælpe dig på 33 69 69 69 alle hverdage kl. 9.30-16.00 

Hjemmesiden går i stå, når jeg prøver at oprette mig som ny bruger

Hvis hjemmesiden ikke reagerer, når du prøver at registrere dine oplysninger som ny bruger, kan det evt. skyldes dine cookies-indstillinger på din computer. Prøv at slette din browserhistorik. Se her hvordan.

Jeg kan ikke logge ind på hjemmesiden, selvom jeg tidligere har købt billetter online

Din kundeprofil er blevet overført fra det gamle til vores nye billetsystem, men af sikkerhedmæssige grunde er din adgangkode ikke overført.

Du kan vælge en ny adgangskode ved at klikke på ’Glemt password’. Så får du inden for ½ time tilsendt et link til din e-mail. Klik på linket og vælg dit eget nye personlige password. 

Skulle du opleve problemer med ovenstående metode, kan du prøve at logge ind med dit kundenummer som adgangskode. Du kan finde kundenummeret i bunden at Det Kongelige Teaters nyhedsbrev (e-mail).

Alternativt guider vi dig gerne over telefonen. Bare ring 33 69 69 69 alle hverdage kl. 9.30-16.00

Hvordan vælger jeg min 'under 25 år'-rabat på hjemmesiden?

Du kan læse om vores rabatter. Når du vælger dine pladser, vil du få mulighed for at vælge Ung som rabatteret pristype, inden du lægger billetter i indkøbskurven. Husk at medbringe gyldig legitimation i teatret ved bestilling af rabatterede billetter (pas eller studiekort).

Hvad hvis min forestilling bliver aflyst?

Hvis Det Kongelige Teater er nødsaget til at aflyse en forestilling, har du følgende muligheder:

  • Har du købt dine billetter online og betalt med betalingskort, vil dit billetkøb til forestillingen automatisk blive refunderet.

  • Har du betalt med gavekort eller købt dine billetter i et af vores billetcentre, bedes du venligst kontakte os på 33 69 69 69 eller via mail på billet@kglteater.dk , så hjælper vores personale med at bytte dine billetter gebyrfrit eller refundere dit køb. Ønsker du at få pengene retur skal du blot oplyse dit  konto- og registreringsnummer, så overfører vi dine penge hurtigst muligt.

    Vær opmærksom på at der kan være en vis ekspeditionstid via mail.

Ovenstående regler gælder kun i tilfælde hvor Det Kongelige Teater er nødsaget til at aflyse en forestilling.

Hvis vi bliver nødt til at aflyse eller ændre på spilletidspunktet for en forestilling eller koncert, som du har billet til, forsøger vi at kontakte dig direkte. Har du registreret din e-mail eller mobilnummer i forbindelse med dit billetkøb, modtager du information om aflysningen på e-mail og/eller sms. Vær i den forbindelse opmærksom på, om henvendelser fra Det Kongelige Teater bliver sorteret fra i spamfiltret i din mailboks.

Hvis du ikke har registreret en e-mail eller et mobilnummer i forbindelse med dit køb, og ændringen sker i god tid inden spilletidspunktet, sender vi brev om oplysningerne til den adresse, som du har registreret, da du købte billetterne. Hvis aflysningen eller ændringen sker kort tid inden spilletidspunktet, vil vi forsøge at ringe at ringe dig op, hvis du har registreret dine telefonnumre i forbindelse med dit køb. Sådanne ændringer bliver også annonceret på forsiden af hjemmesiden, så husk at checke denne inden du tager hjemmefra.

Vær opmærksom på, at vi ikke kan sende information om aflysninger og ændringer til dig, hvis du tidligere har tilkendegivet, at du ikke ønsker at modtage henvendelser fra Det Kongelige Teater.

Gode råd før tæppet går op

Hvornår lukker dørene? 

Dørene til forestillingen lukker altid præcis ved forestillingens start. Det er derfor en god idé at komme i god tid, så du kan nå at finde din plads og hænge overtøjet i garderoben. På alle scener er der foyerområder, hvor du kan nyde stemningen inden forestillingen. Her kan du også købe drikkevarer m.m.

Skal jeg være fin i tøjet?

Nej, du skal bare komme som du er. Der er ingen krav til din påklædning på teatret -  kun ved særlige gallaarrangementer, hvor vi informerer om det på forhånd.

Kan jeg forberede mig hjemmefra?

Du kan se en række inspirerende online film til flere af vores forestillinger og blive klogere på scenekunsten undervejs. Filmene finder du på forestillingssiden her på kglteater.dk. Derudover kan du købe program før forestillingen i billetkontorene ved scenen.

Må jeg tage min madpakke med?

Det er ikke tilladt at medbringe mad i Det Kongelige Teater. På alle scener kan du købe drikkevarer og som regel har du også mulighed for at købe små anretninger i vores caféer og restauranter.

Må jeg tage overtøj med ind i salen?

Overtøj og store tasker skal afleveres i de gratis, ubemandede garderober eller i betalingsgarderoben (25 kr. pr. person)

Må jeg tage billeder under forestillingen?

Fotografering og video-lydoptagelse er ikke tilladt i salen. Til gengæld kan du altid se masser af forestillingsbilleder og film om forestillingerne på her på hjemmesiden.

 

Skal du besøge Det Kongelige Teater for første gang? Hvad enten du skal opleve ballet, opera, skuespil eller en koncert første gang, er det en stor oplevelse at være på teatret. Her får du en række tips til at få mest muligt ud af dit teaterbesøg.

Må jeg tage børn med i teatret?

Det korte svar er: Ja! Børn er velkomne i Det Kongelige Teater, og i hver sæson har vi en række forestillinger på programmet, der er særligt målrettet de yngste. Til disse angiver vi altid en anbefalet nedre aldersgrænse, baseret på forestillingens kararakter. 

Til de øvrige forestillinger i sæsonens repertoire angiver vi ikke en nedre aldersgrænse. Her må de ledsagende voksne selv vurdere, om en forestilling er egnet for barnet.

Vælger du at tage børn med i teatret, skal du huske at

  • Barnet skal have egen billet. Det vil sige, at barnet skal være stort nok til at kunne sidde på sit eget sæde.
  • Barnet skal være modent og roligt nok til at kunne være til stede i salen under hele forestillingen uden at forstyrre det øvrige publikum og de optrædende.
Tip! Tjek forestillingens spilletid, før du tager børn med.

Hvor spiller min forestilling?

Her på hjemmesiden er der ved hver enkelt forestilling angivet, hvilken scene, din forestilling spiller på. 

Du finder adresser og praktisk information om scenerne under Sådan kommer du i teatret.

Tip! Vores scener er angivet med små ikoner ...