Hvis din forestilling bliver aflyst

Hvis din forestilling bliver aflyst

Hvis Det Kongelige Teater er nødsaget til at aflyse en forestilling, vil dit billetkøb til forestillingen automatisk blive refunderet til din kundekonto, hvis:

  • Forestillingen er en af Det Kongelige Teaters egne forestillinger.
  • Forestillingen foregår indendørs.
  • Foregår forestillingen udendørs, f.eks. i Dyrehaven, får du refunderet billetprisen, hvis aflysningen sker inden påbegyndelsen af første pause. Hvis aflysningen sker efter påbegyndelsen af første pause, får du ikke refunderet din billet.

Via din kundekonto kan du bruge det refunderede beløb til at købe nye billetter. Hvis du i stedet ønsker at få udbetalt det refunderede beløb til dit betalingskort eller evt. bankkonto skal du kontakte Det Kongelige Teaters billetcenter.

Ved aflysninger bliver opkrævede serviceomkostninger sat ind på din kundekonto og brugt ved bestilling af nye billetter, men serviceomkostningerne kan ikke refunderes.

Ved forestillinger opført af eksterne arrangører på Det Kongelige Teaters scener afhænger det af den eksterne arrangørs regler, om du får billetprisen refunderet i tilfælde af, at forestillingen aflyses.

Vi beklager meget den ulejlighed, aflysningen medfører for dig og dine ledsagere, og vi håber at kunne byde dig velkommen til Det Kongelige Teater en anden dag.

Særlige regler for udendørsforestillinger

Parkering refunderes ved aflysning frem til en time før spilletidspunkt.

Pauseservering refunderes ved aflysning inden pausen.

Rundvisninger, program og bestilt mad og drikke, refunderes hvis det ikke er udleveret/afholdt inden aflysningen.