Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Det Kongelige Teater
August Bournonvilles Passage 2-8
Postboks 2185
1017 København K
Email: admin@kglteater.dk
Telefon: 33 69 69 33CVR: 10 84 22 55

Betaling

På kglteater.dk kan der betales med Dankort, Visakort, Diners Club, Mastercard, VISA, JBS, American Express, Visa Elektron og Maestro.

Al elektronisk kommunikation af kreditkortoplysninger foregår krypteret, og der er således ikke andre, der kan se dine kortoplysninger. Dine kortoplysninger sendes via ePay til NETS, og Det Kongelige Teater gemmer ikke kortoplysningerne. Ved betaling med kort opkræves kortgebyr.

Køb og levering af billetter og gavekort

Der opkræves et ekspeditionsgebyr per billet på 15 kr. For abonnenter opkræves der dog ikke gebyr ved køb af abonnementsbilletter. Ekspeditionsgebyret refunderes ikke. Ved aflysninger bliver ekspeditionsgebyret sat ind på din kundekonto og brugt ved bestilling af nye billetter, men gebyret kan ikke refunderes.

Når du køber billetter online på kglteater.dk kan du vælge mellem to måder at få dine billetter leveret på:

Elektronisk billet: Køber du en elektronisk billet, vil du modtage billetten pr. e-mail, efter, at du har betalt online. Herefter skal du enten printe billetten og medbringe den til forestillingen
eller vise billetten på din telefon eller tablet.

Forsendelse med PostNord: Det er også muligt at få billetterne tilsendt med PostNord, efter du har købt dem på kglteater.dk. Denne leveringsform koster 40 kr., som dækker Det Kongelige Teaters omkostninger til print, pakning og porto. Det Kongelige Teater sender billetter til hele verden. Hvis billetterne sendes til dig i Danmark, bør du have dem i hænde 5 hverdage efter købet.

I abonnementsperioden (1. maj - 1. august) kan forekomme længere leveringstid. Hvis billetterne sendes til udlandet inklusiv Færøerne og Grønland, skal der forventes en leveringstid på op til 14 hverdage. Billetterne sendes til dig med almindeligt brev til den adresse, du har oplyst ved købet. Har du ikke modtaget billetterne inden for de angivne tidsrum, skal du kontakte Det Kongelige Teaters billetcenter på tlf. 33 69 69 69 eller billet@kglteater.dk, som så vil sende dig nogle nye billetter – naturligvis uden omkostninger for dig.

Når du køber et gavekort online på kglteater.dk, kan du vælge at få det tilsendt med posten for 29,00 kr. til den adresse, du har oplyst i forbindelse med købet eller gratis til din e-mailadresse eller din mobiltelefon.

Gavekort kan også købes i billetsalgene i Operaen, Skuespilhuset og på Gamle Scene, samt i Café August B, Café og Restaurant Ofelia og Restaurant KOST & MASK i Operaen.

Det er desuden også muligt at købe gavekort til Det Kongelige Teater via Gavekortet.dk.

Gavekort kan ikke benyttes til arrangementer, hvor billetterne ikke sælges af Det Kongelige Teater.

Alle forsendelsespriser er inklusiv moms og skatter.

Fortrydelsesret, bytteret og forældelse

Der er ikke fortrydelsesret på billetter. Onlinekøb af billetter er desuden ikke omfattet af fortrydelsesretten i henhold til forbrugeraftaleloven, jf. lovens § 18, stk. 2, nr. 12. Du kan derfor ikke få refunderet billetten.

Fortryder du valg af spilledag eller forestilling, bytter vi gerne dine billetter helt frem til 1 time før forestillingen. Dine billetter kan ombyttes til en anden spilledag eller til en anden forestilling, men ikke til gavekort eller kontanter. Ved ombytning betales et ekspeditionsgebyr på 15 kr. per ny billet (ekspeditionsgebyr opkræves dog ikke, ved ombytning af abonnementsbilletter.

Du kan bytte dine billetter online via “Min profil”, eller ved at ringe til Det Kongelige Teaters billetcenter på telefon 33696969. Ombytningen kan ske per telefon i billetcenterets åbningstid. Ombytningen kan ikke ske via brev eller e-mail. Uden for billetcentrets telefontid kan ombytning også foregå ved personligt fremmøde i billetsalget på den pågældende scene frem til en time før forestillingen. Bemærk, at Billetcentrene i Operaen, Skuespilhuset og Gamle Scene på dage med forestillinger har åben fra to timer før og indtil forestillingsstart.

Bemærk, at der gælder andre bytteregler til teatrets udendørsforestillinger: Billetter til teatrets udendørsforestillinger kan alene byttes til samme forestilling og alene til en anden dag, hvis der er ledige pladser. Ombytningen skal ske senest 3 hverdage før forestillingen og kan alene ske på telefon i billetcenterets åbningstid. Ombytningen kan ikke ske via brev eller e-mail. Ved ombytning betales et ekspeditionsgebyr på 15 kr. per ny billet (ekspeditionsgebyr opkræves dog ikke, ved ombytning af abonnementsbilletter).

Bemærk, ved ombytning af billetterne til pladser med lavere prismæssig værdi overføres beløbet til kundekonto og kan anvendes ved senere køb. Overskydende beløb udbetales ikke.

Gavekort

Ved køb af gavekort, når disse er købt online eller pr. telefon, er der 14 dages fortrydelsesret. Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, kan du udfylde og sende denne blanket til Det Kongelige Teater.

Gavekort har en gyldighed på 3 år fra udstedelsesdato. Udløbsdatoen kan ses direkte på gavekortet eller oplyses ved at kontakte Det Kongelige Teaters billetcenter pr. mail eller telefon.

Billetten

Billetten med den påtrykte stregkode er dit adgangsbevis til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig, såfremt stregkoden er aktiv. Det betyder, at billetter, der er blevet annulleret pga. bortkomst eller ombytning til en anden dag mv., ikke er gyldige. Stregkoden accepteres kun én gang ved adgang til arrangementet. Billetten kan altså ikke forsøges anvendt flere gange eller kopieres.

Vær opmærksom på, at det i Danmark er ulovligt at udbyde og videresælge billetter til en højere pris, end de oprindeligt har kostet (inkl. gebyrer). Ulovlig kopiering eller ulovligt videresalg af billetter kan betyde, at du ikke får adgang til arrangementet.

Aflysning

Bliver den forestilling, du har billetter til aflyst, bliver billetprisen refunderet til din kundekonto, hvis:

  • Forestillingen er en af Det Kongelige Teaters egne forestillinger.
  • Forestillingen foregår indendørs.
  • Foregår forestillingen udendørs, f.eks. i Dyrehaven, får du refunderet billetprisen, hvis aflysningen sker inden påbegyndelsen af første pause. Hvis aflysningen sker efter påbegyndelsen af første pause, får du ikke refunderet din billet.

Via din kundekonto kan du bruge det refunderede beløb til at købe nye billetter. Hvis du i stedet ønsker at få udbetalt det refunderede beløb til dit betalingskort eller evt. bankkonto skal du kontakte Det Kongelige Teaters billetcenter.

Ved aflysninger bliver ekspeditionsgebyret sat ind på din kundekonto og brugt ved bestilling af nye billetter, men gebyret kan ikke refunderes.

Ved forestillinger opført af eksterne arrangører på Det Kongelige Teaters scener afhænger det af den eksterne arrangørs regler, om du får billetprisen refunderet i tilfælde af, at forestillingen aflyses.

Særligt for enkelte arrangementer

Ved køb af billet til Zetland Live #12 accepterer du samtidig, at Zetland gerne må sende dig videoklip og highlights fra forestillingen, samt tilbud om andre forestillinger og medlemskab. Dette kan til enhver tid afmeldes.

Betingelser for sæsonkort 2017/18 

Du kan købe sæsonkort til enten en fast serie eller en valgfri serie, men ikke begge dele i samme sæson. Når du køber en fast serie, vil du på alle efterfølgende køb opnå 15 % rabat, som er den højeste rabat vi tilbyder. Sæsonkort til den valgfri serie giver 10 % rabat.

Programmer

Med et sæsonkort til en fast eller valgfri serie får du et gratis forestillingsprogram til alle de forestillinger, du har billet til – både i serien og ved tilkøb. Det gratis program skal bestilles samtidig med billetbestillingen. Du kan afhente programmet hus vores kontrollører umiddelbart inden forestillingen ved forevisning af din voucher.

Drikkevarer

Der kan vælges mellem vin, øl, vand, kaffe eller te. Drikkevarerne kan indløses i alle Det Kongelige Teaters restauranter, barer og cafeer – husk at medbringe sæsonkortet.

Drikkevarerne indsættes på din kundeprofil ved sæsonstart den 1. august og kan benyttes frem til sæsonen afsluttes d. 31. juli. Herefter nulstilles kontoen. Der kan ikke overføres drikkevarer fra én sæson til den næste.

Drikkevarer kan ikke benyttes på Moesgaard eller i Ulvedalene.

Bytning af billetter

Det er gratis at bytte dine billetter som sæsonkortholder uanset om bytningen foretages online eller over telefonen.

Ekspeditionsgebyr

Som sæsonkortholder betaler du hverken ekspeditionsgebyr på dine billetter i serien eller på billetter du tilkøber efterfølgende.

Forsendelsesgebyr

Ved køb af sæsonkort fremsendes den samlede serie og eventuelle tilkøbsbilletter gratis med posten. Der betales forsendelsesgebyr ved alle fremtidige forsendelser med post.

Sæsonkort i kombination med Gallerikort eller Ståpas:

Det er ikke muligt at kombinere flere forskellige rabatter på samme forestilling i samme køb. Ønsker du både en billet på dit gallerikort eller ståpas samt en billet med sæsonkortrabat til en og samme forestilling skal du gennemføre to selvstændigt afsluttede køb.

Sæsonkort og ledsagerbillet

Hvis du i din faste serie i sæson 2016/17 havde ledsagerbillet, vil vi automatisk lave en ledsagerbillet, når vi forhåndsreserverer din faste serie til den følgende sæson. Skal dette ændres, bedes du kontakte Det Kongelige Teaters Kundeservice.

Ønsker du ledsagerbillet i din valgfri serie, bedes du ligeledes kontakte Det Kongelige Teaters Kundeservice.

Ledsagerbillet kræver, at der er oprettet en ledsagerordning på den kundeprofil, hvor serien tegnes.

Ved efterfølgende køb bestilles ledsagerbillet vi DKTkundeservice.

Del dit sæsonkort med et medlem

Som udgangspunkt gives fordelene ved et sæsonkort til den kunde, hvis navn er registreret på kortet. Er I flere, der deler et sæsonkort og en serie, kan du få oprettet den, du fast går i teatret med, som sæsonkortmedlem. Der kan oprettes sæsonkortmedlemmer svarende til det antal pladser i har købt i serien. Er der fx. 2 pladser i serien, kan der oprettes ét medlem.

Ønsker du som sæsonkortholder at få oprettet et medlem, bedes du kontakte Det Kongelige Teaters Kundeservice.

Et sæsonkortmedlem bliver oprettet i billetsystemet og får adgang til at kunne købe billetter med 10 % eller 15 % rabat, afhængig af serien. Medlemmet modtager desuden sit eget kort, som giver adgang til 10 % rabat i bar, café og restaurant samt 50 % rabat på parkering i Q-park Magasin.

Der er som udgangspunkt ikke adgang til de gratis drikkevarer med dette kort. Ønskes de gratis drikkevarer fordelt mellem de udstedte sæsonkort, skal sæsonkortholderen kontakte Det Kongelige Teaters Kundeservice og bede specifikt om, at drikkevarerne fordeles.

Specielt for sæsonkort til en fast serie

Flere serier

Det er muligt at tegne flere forskellige faste serier på samme kundeprofil.

Orkesterpladser

Det er desværre ikke muligt at tegne en fast serie med pladser på orkesterrækkerne i Skuespilhuset, Operaen og på Gamle Scene. Det skyldes, at disse rækker ikke er i salg på alle titler, da de ofte inddrages på grund af scenografi eller stort orkester.

I løbet af sæsonen kan der på nogle titler blive åbnet for flere eller eventuelt alle orkesterrækkerne og det er herefter muligt at bytte sine pladser i serien til pladser på orkesterrækkerne.

Gratis drikkevarer

Der beregnes pr. sæson 4 gratis drikkevarer pr. person i den faste serie, dvs. en fast serie med 2 pladser udløser 8 gratis drikkevarer pr. sæson.

Tegnes der flere faste serier på samme kundeprofil, beregnes der drikkevarer på baggrund af serien med det højeste antal pladser, dvs. har man én serie med to personer og én med tre udløses 12 drikkevarer pr. sæson.

Bytning af billetter

Du kan bytte dine forestillinger i din faste serie til en anden dato, så længe der er ledige pladser til andre spilledage. Du kan ikke bytte til andre titler end de, der er en del af din faste serie.

Hvis alle forestillinger i serien byttes kan vi ikke garantere, at vi kan tilbyde dig dine faste pladser den efterfølgende sæson.

Bemærk, at der ikke tilbydes bytteservice på Koncertserien (serie131), da koncerterne kun opføres en enkelt gang.

Specielt for sæsonkort til en valgfri serie

Flere serier

Der kan kun oprettes 1 valgfri serie pr. kundeprofil. Første køb til sæsonen, med minimum 6 forestillinger, betragtes som den valgfri serie. Efterfølgende køb betragtes som tilkøb.

Gratis drikkevarer

Der beregnes pr. sæson 4 gratis drikkevarer pr. person i den valgfri serie. Det laveste antal billetter på de 6 forestillinger med flest billetter, danner grundlag for beregningen af personer i en valgfri serie. Købes 2 billetter til 5 forestillinger samt 1 billet til 1 forestilling, betragtes serien at tilhøre 1 person. Købes 2 billetter til 6 forestillinger samt 4 billetter til 2 forestillinger, betragtes serien at tilhøre 2 personer.

Bytning af billetter

Du kan bytte dine forestillinger i din valgfri serie til andre datoer eller titler helt frem til en time før forestillingens start.

 

Reklamation

Enhver form for reklamation, der vedrører selve arrangementet, skal rettes til admin@kglteater.dk. Er der imidlertid noget, du er utilfreds med i forbindelse med dit køb af billetter, gavekort eller varer, kan du kontakte kundeservice på billet@kglteater.dk eller telefon 33 69 69 69.

Ansvarsfraskrivelse

Det Kongelige Teater tager forbehold for fejl og ændringer i priser, spilledage, repertoire, rollebesætning mv.

Cookie- og privatlivspolitik

Du kan læse om Det Kongelige Teaters Cookie- og privatlivspolitik her