Uddannelse:
Scenograf og kostumedesigner, Den Danske Scenekunstskole, 2012-2016,
Bachelor i mode og tekstil, Designskolen Kolding, 2009-2012
Bevægelsen af Dennis Kelly er David Gehrts første opgave på Det Kongelige Teater.
David har til Aarhus Teater siden 2017 skabt scenografi og kostumer til en lang række forestillinger:
Erasmus Montanus (2017/22), #Amlet (2017), Momentet (2017), Friheden (2018), My heartache brings all the boys to the yard (2018), Lav sol (2018), 4 :48 Psychosis (2018), Biedermann og brandstifterne (2018), UNTZ (2019), Parasitterne (2019), Audition (2019); Pagten (2019), Manifest for skrøbelige autoriteter (2019), Ordet (2020/21), Den vægelsindede (2020), Kærlighedens forrykte former (2020), YCLWB (2020), Leonora Christina (2021/22), Girls & Boys (2021), Man vokser op (2021), Sandmanden (2022); kostumer til Kærlighed efter lukketid (2021), Cabaret (2022) og Dracula (2023).
På Teater Momentum i sæson 2016-17 skabte han sammen med Ida Grarup scenografi og kostumer til Helligtrekongersaften, Højskolesangbogen og Ødipus/Antigone, alle forestillinger med Henrik Grimbäck som instruktør.
Andre teateropgaver:
46+ på Aalborg Teater 1 (2017), Skattesagens helte på Teater Grob (2017) Fiskerne på Teater Nordkraft (2021), s.m. Ida Grarup Don Juan (Copenhagen Opera Festival 2019) og Orfeo (2023) begge på S/H; kostumedesign til Cave på Norrdans, Härnösand (2022) De skamløse og Romeo & Julia begge på Malmö Stadsteater (2023) og senest Størst af alt er kærligheden på Trøndelag Teater (2024).
Hædersbevisninger:
Reumert for Årets scenedesign for Erasmus Montanus på Aarhus Teater og S/H, som tillige blev Årets forestilling, 2017. Modtog for samme forestilling Statens Kunstfonds Legatudvalgs præmiering.
Nomineret til Teaterpokalen og til Reumert for Årets scenedesign for Ordet på Aarhus Teater, som blev Årets forestilling i 2020.
Nomineret til Reumert for Årets scenedesign for Dracula på Aarhus Teater, som blev Årets musikforestilling i 2023.