KURV

OBS! Du kan få 10% rabat og 4 gratis drikkevarer uanset antal forestillinger, ved at tilføje et Teaterkort til din ordre for 270 kr. Dit nye Teaterkort leveres i KGL Teater appen.

Tilføj til kurvenLæs om dine fordele

Kurven er i øjeblikket tom.

  • 0,00 kr.
  • 0,00 kr.

Handelsbetingelser

1. GENERELLE OPLYSNINGER

Disse handelsbetingelser (”Betingelserne”) finder anvendelse ved køb på den hjemmeside (”Hjemmesiden”) og app (”Appen”), der udbydes af:

Det Kongelige Teater

August Bournonvilles Passage 2

1055 København K

CVR-nummer: 10 84 22 55

E-mail: admin@kglteater.dk

Telefonnummer: 33 69 69 33

2. BESTILLING

2.1 Generelt 

I forbindelse med bestilling på Hjemmesiden/Appen skal du oplyse navn, adresse, e-mail, alder, evt. telefonnummer og betalingskortoplysninger. Personoplysninger behandles i henhold til vores privatlivspolitik.

Du skal være minimum 18 år for at købe abonnementer på Hjemmesiden/Appen.

2.2 Gennemførelse af bestilling

Når du klikker på ”Betal” vises en kvittering på din skærm, som er en automatisk bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre. Du vil efterfølgende modtage en e-mail med en ordrebekræftelse.

Vi tager forbehold for fejl og ændringer i priser, spilledage, repertoire, rollebesætning mv.

Købsaftaler mellem dig og os, som består af ordrebekræftelsen samt Betingelserne, kan indgås på dansk og engelsk.

Vi opbevarer indgåede købsaftaler i form af ordrebekræftelsen og Betingelserne. 

3. PRISER OG BETALING

3.1 Priser

Alle priser på Hjemmesiden/Appen er i danske kroner inkl. moms.

3.2 Gyldige betalingsmidler

På Hjemmesiden/Appen kan du betale med følgende betalingsmidler:

  • Mastercard
  • Visa
  • Visa Electron
  • Dankort
  • Diners Club
  • American Express
  • Eurocard
  • Maestro
  • MobilePay

 

Der opkræves ikke kortgebyrer på Hjemmesiden/Appen.

4. BILLETTER OG GAVEKORT 

4.1 Generelt

4.1.1 Billetter 

Billetten med den påtrykte stregkode er dit adgangsbevis til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig, såfremt stregkoden er aktiv. Det betyder, at billetter, der er blevet annulleret pga. bortkomst eller ombytning til en anden dag mv., ikke er gyldige. Stregkoden accepteres kun én gang ved adgang til arrangementet. Billetten kan altså ikke anvendes flere gange eller kopieres.

Vær opmærksom på, at det i Danmark er ulovligt at udbyde og videresælge billetter til en højere pris, end de oprindeligt har kostet (inkl. serviceomkostninger). Ulovlig kopiering eller ulovligt videresalg af billetter kan medføre, at du ikke får adgang til arrangementet.

4.1.2 Gavekort

Gavekort har en gyldighed på 3 år fra udstedelsesdato. Udløbsdatoen kan ses direkte på gavekortet eller oplyses ved at kontakte vores Kundeservice.

Gavekort kan ikke benyttes til arrangementer, hvor billetterne ikke sælges af Det Kongelige Teater.

4.2 Praktiske informationer pr. SMS

Ved angivelse af mobiltelefonnummer på kundeprofilen eller ved billetkøb vil du modtage praktiske informationer om forestillinger pr. SMS (aflysninger, ændring i forestillingen, mødested og lign.)

4.3 Serviceomkostninger

Der opkræves serviceomkostninger pr. billet på 15 kr. 

Serviceomkostningerne refunderes ikke. Ved aflysninger bliver opkrævede serviceomkostninger sat ind på din kundekonto og brugt ved bestilling af nye billetter.

For sæsonkortholdere opkræves der dog ikke serviceomkostninger ved køb af billetter til dit sæsonkort.

4.4 Leveringsformer

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • Elektronisk forsendelse 

Køber du en elektronisk billet, kan du enten printe billetten og medbringe den til forestillingen eller fremvise billetten på din telefon eller tablet.

Køber du et elektronisk gavekort vil det blive sendt til din e-mailadresse eller mobiltelefon. 

  • Forsendelse med PostNord

Ved køb på Hjemmesiden/Appen er det også muligt at få billetter og gavekort tilsendt med PostNord. Billetter og gavekort vil blive sendt til dig som almindeligt brev til den adresse, du har oplyst ved købet. 

Vi sender billetter og gavekort til hele verden. 

4.4.1 Leveringstidspunkt

  • Elektronisk forsendelse

Køber du en elektronisk billet, vil du modtage billetten pr. e-mail, efter at du har betalt online. 

Køber du et elektronisk gavekort, vil du modtage gavekortet pr. e-mail eller på din mobiltelefon, efter at du har betalt online. 

  • Forsendelse med PostNord

Hvis billetterne eller gavekortet sendes til dig i Danmark, bør du modtage dem senest 5 hverdage efter købet.

Hvis billetterne eller gavekortet sendes til udlandet inklusiv Færøerne og Grønland, må der forventes en leveringstid på op til 14 hverdage

Hvis du ikke har modtaget billetterne eller gavekortet inden for det angivne tidsrum, kan du kontakte vores Kundeservice på tlf. 33 69 69 69 eller kundeservice@kglteater.dk. Kundeservice vil sende dig nogle nye billetter eller gavekort – naturligvis uden omkostninger for dig.

4.4.2 Leveringspriser

  • Elektronisk forsendelse 

Denne leveringsform er gratis. 

  • Forsendelse med PostNord

Denne leveringsform koster 40 kr. inkl. moms. Beløbet dækker vores omkostninger til print, pakning og porto.

5. AFLYSNING

Bliver den forestilling, du har billetter til, aflyst, bliver billetprisen refunderet til din kundekonto, hvis:

  • Forestillingen er en af Det Kongelige Teaters egne forestillinger
  • Forestillingen foregår indendørs

Foregår forestillingen udendørs, f.eks. i Dyrehaven, får du refunderet billetprisen, hvis aflysningen sker inden påbegyndelsen af første pause. Hvis aflysningen sker efter påbegyndelsen af første pause, får du ikke refunderet din billet.

Via din kundekonto kan du bruge det refunderede beløb til at købe nye billetter. Hvis du i stedet ønsker at få udbetalt det refunderede beløb til dit betalingskort eller din bankkonto, skal du kontakte Det Kongelige Teaters Kundeservice.

Hvis en forestilling aflyses, orienterer vi dig via SMS, hvis du har angivet dit mobilnummer på din kundeprofil eller i forbindelse med dit billetkøb. Vi orienterer dig også om aflysningen via e-mail. 

6. OMBYTNING AF BILLETTER

6.1 Indendørsforestillinger

Fortryder du valg af spilledag eller forestilling, bytter vi gerne dine billetter helt frem til 1 time før forestillingen. Dine billetter kan ombyttes til en anden spilledag eller til en anden forestilling, men ikke til gavekort eller kontanter. Ved ombytning betales serviceomkostninger på 15 kr. pr. ny billet (serviceomkostninger opkræves dog ikke ved ombytning af sæsonkortsbilletter).

Du kan ombytte dine billetter online via “Min profil”, eller ved at ringe til vores Kundeservice på telefon 33 69 69 69. Ombytningen kan ikke ske via brev eller e-mail. Uden for Kundeservices telefontid kan ombytning også foregå ved personligt fremmøde i billetsalget på den pågældende scene frem til en time før forestillingen. Billetsalg i Operaen, Skuespilhuset og Gamle Scene har på dage med forestillinger åben fra to timer før og indtil forestillingsstart.

6.2 Udendørsforestillinger

Billetter til teatrets udendørsforestillinger kan byttes til samme forestilling en anden dag, hvis der er ledige pladser. Ombytningen skal ske senest 3 dage før forestillingen. En ombytning er gratis, men der er en serviceomkostning på 15 kr. pr. ny billet. Har du sæsonkort opkræves der ikke serviceomkostninger, når du ombytter dine billetter. 

Ombytning af billetter til pladser med lavere prismæssig værdi kan kun lade sig gøre ved telefonisk henvendelse til Det Kongelige Teaters Kundeservice på telefon 33 69 69 69. Et evt. overskydende beløb overføres til din kundekonto til brug ved senere køb og kan ikke udbetales.

7. SÆRLIG TRYGHEDSGARANTI FOR DINE BILLETTER I 2020

Du kan trygt købe billetter til Det Kongelige Teater. Vi følger myndighedernes anbefalinger og tager alle nødvendige forholdsregler. Samtidig har vi indført tryghedsgaranti på alle billetter, som indebærer, at du kan: 

  1. Bytte dine billetter til en anden forestilling eller en anden dato frem til den 31/12 2020
  2. Refundere dine billetter op til en time inden forestillingens start, hvis du ikke ønsker at benytte dem, hvis forestillingen aflyses, eller hvis antallet af pladser i salen reduceres

Garantien trådte i kraft 12/5 2020 og gælder for resten af 2020. 

Tryghedsgarantien gælder for alle, der har købt billet til Det Kongelige Teaters egne forestillinger, der har spilledag til og med d. 31. december 2020. Medmindre du er sæsonkortholder bortfalder garantien ved køb af 10 eller flere billetter. Bemærk at garantien ikke gælder arrangementer af eksterne arrangører. Evt. serviceomkostninger refunderes ikke.

8. BETINGELSER FOR SCENESKIFT

8.1 Om Sceneskift

8.1.1 Generelt

Sceneskift giver dig gratis adgang til alle scener og alle forestillinger af Det kongelige Teater. 

Sceneskift kan kun anvendes af unge under 25 år. Du skal derfor altid vise gyldig billedlegitimation for at få adgang til forestillinger, som du har bestilt gennem Sceneskift. 

Du kan købe Sceneskift som årskort eller månedsabonnement.

8.1.2 Brugerprofil 

For at kunne købe og anvende Sceneskift skal du oprettes som bruger på Hjemmesiden eller i Appen.

Via din brugerprofil kan du bestille billetter samt tilkøbe billetter til dine ledsagere.

8.1.3 Levering af billetter

Billetter, som du bestiller gennem Sceneskift, kan kun leveres til dig via Appen. Det gælder både dine egne billetter og dine ledsageres billetter. 

I Appen vil du også modtage beskeder om eventuelle ændringer af forestillinger, som du har bestilt billetter til. 

Du kan downloade Appen her

8.1.4 Seating

Du kan bestille en billet til en forestilling to uger før, forestillingen er programsat. Når du bestiller en billet, vil du midlertidigt blive placeret i en sektion, som vi vælger. 

På dagen for forestillingen vil du få tildelt din endelige plads. Du er som minimum garanteret en plads i den sektion, du blev tildelt ved bestillingen, men kan blive opgraderet til en bedre plads. Hvis du bliver opgraderet til en bedre plads og har tilkøbt billetter til ledsagere, vil dine ledsagere blive opgraderet sammen med dig. 

8.1.5 Ledsagere

Du har mulighed for at invitere ledsagere med til forestillinger. Ledsagere har – ligesom dig – mulighed for at blive opgraderet til bedre pladser på selve dagen for forestillingen. Du vil ikke blive opkrævet yderligere betaling for dine ledsageres billetter end den pris, du betalte, da du købte billetterne. 

8.1.6 Væsentlig misligholdelse 

Vi opsiger dit abonnement eller årskort uden varsel og deaktiverer din brugerprofil, hvis du anvender Sceneskift i strid med Betingelserne på en måde, der kan anses for en væsentlig misligholdelse. Hvis vi opsiger dit abonnement eller årskort pga. væsentlig misligholdelse, vil du ikke få refunderet allerede betalte beløb. 

Følgende er eksempler på brug, som vil blive anset for væsentlig misligholdelse: 

  • Du benytter dit abonnement eller årskort til Sceneskift, efter du er fyldt 25 år
  • Du deler dit abonnement eller årskort til Sceneskift med andre
  • Du undlader at møde op til 3 bestilte forestillinger 

8.2 Årskort til Sceneskift

8.2.1 Betaling

Du kan købe Sceneskift som et årskort. Ved bestillingen af årskortet betales et engangsbeløb, der udgør betaling for en 12-måneders periode. 

8.2.2 Periode

Når du køber Sceneskift som et årskort, er årskortet gældende fra aktiveringsdatoen og de 12 efterfølgende måneder. Dette gælder også, selvom årskortet købes uden for sæson. Årskortet udløber automatisk. 

Dit årskort til Sceneskift kan ikke benyttes, efter du er fyldt 25 år. Du vil herefter ikke få adgang til forestillinger, som du har bestilt gennem dit årskort til Sceneskift. Betalingen for årskortet refunderes hverken helt eller delvist, efter du er fyldt 25 år. 

8.3 Abonnement til Sceneskift

8.3.1 Abonnementsperiode og opsigelse

Dit abonnement løber i en abonnementsperiode på 1 måned ad gangen. Abonnementet er løbende og vil derfor blive fornyet automatisk, medmindre det opsiges. Abonnementet kan opsiges af begge parter med 1 måneds varsel til udgangen af en kalendermåned.

Opsigelse eller ændring af abonnementet kan ske til kundeservice@kglteater.dk.

Dit abonnement kan ikke benyttes, efter du er fyldt 25 år. Du vil herefter ikke få adgang til forestillinger, som du har bestilt gennem dit abonnement til Sceneskift. Da abonnementet er løbende, er det dit eget ansvar at opsige abonnementet, inden du fylder 25 år. Abonnementsbetalinger, der trækkes, efter du er fyldt 25 år, refunderes hverken helt eller delvist. 

8.3.2 Bindingsperiode

Der gælder en bindingsperiode på 5 måneder for abonnementet. Abonnementet kan efter udløb af de 5 måneder opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en kalendermåned.

Hvis du fylder 25 år i bindingsperioden, vil du ikke være bundet fra det tidspunkt, hvor du fylder 25 år. 

8.3.3 Betaling af abonnementet

Betaling for abonnementet sker forud for hver abonnementsperiode. Betaling vil blive trukket via det betalingskort, som du benyttede ved bestillingen, medmindre du ændrer dette. 

De samlede udgifter pr. afregningsperiode for abonnementet vil fremgå ved bestilling samt af ordrebekræftelsen.

Vi forbeholder os ret til at ophæve abonnementsaftalen ved for sen eller udebleven betaling.

8.3.4 Ændring af abonnementsbetingelser

Du vil via ”Min profil” blive varslet om uvæsentlige ændringer af abonnementsbetingelserne. 

Ved væsentlige ændringer, såsom ændringer i priser, vil du modtage meddelelse herom via e-mail med minimum 30 dages varsel. I sådanne tilfælde kan du opsige abonnementet med 14 dages varsel med virkning fra ændringens ikrafttræden. Ved forsat brug af abonnementet efter vilkårsændringen er trådt i kraft, accepterer du de ændrede vilkår.

Vi kan dog løbende foretage ændringer i abonnementsbetingelserne, der udelukkende er til din fordel, uden forudgående varsel.

8.3.5 Ændring af priser

Priserne for abonnementet reguleres hvert år pr. 1. januar i henhold til Danmarks Statistiks nettoprisindeks. Prisregulering får først virkning fra den følgende abonnementsperiode.

Vi er desuden berettiget til løbende at ændre priserne for abonnementet. Ændringer i priser kan forekomme i følgende situationer:

  • Ved ændringer i lovgivning eller praksis
  • Ved inflation
  • Ved markedsmæssig udvikling i priserne for vores tjenesteydelser
  • Ved forøgede omkostninger for vores tjenesteydelser, herunder omkostninger til administration, distribution og personale.

9. BETINGELSER FOR SÆSONKORT

9.1 Generelt

Du kan købe sæsonkort til enten en fast serie eller en valgfri serie, dog ikke begge dele i samme sæson. Når du køber en fast serie, vil du på alle efterfølgende køb af standard- og ungdomsbilletter opnå 15 % rabat, som er den højeste rabat vi tilbyder. Sæsonkort til den valgfri serie giver 10 % rabat på køb af standard- og ungdomsbilletter.

Et sæsonkort købes for en hel sæson, som løber fra 1. august til 31. juli. Sæsonkort bliver ikke fornyet automatisk. 

Bemærk at med en fast serie har du faste pladser på de store scener, som er reserveret til dig på forhånd. Disse bliver frigivet, hvis ikke du fornyer dit sæsonkort inden for den frist, som er angivet i det materiale, vi sender til dig forud for en ny sæson.

9.2 Programmer

Med et sæsonkort til en fast eller valgfri serie får du et gratis forestillingsprogram til alle de forestillinger, du har billet til – både i serien og ved tilkøb. Du får udleveret dit gratis program ved at fremvise og få scannet dit sæsonkort hos en foyermedarbejder på spilledagen.

9.3 Drikkevarer

9.3.1 Sæsonkort til en fast serie 

På en fast serie får du 4 gratis drikkevarer pr. person i serien. Er I 3 personer i serien, tildeles I altså 12 drikkevarer. Deler du din serie med dine ledsagere, vil der til hver af deres kort blive overflyttet 4 drikkevarer pr. sæson.

9.3.2 Sæsonkort til en valgfri serie

På en valgfri serie får du 4 gratis drikkevarer pr. person, som har billet til minimum 6 forestillinger i en given sæson. 

Har du 4 billetter til 3 forestillinger og 2 billetter til de resterende 3 forestillinger, er I altså 2 personer, der lever op til kravet om minimum 6 forestillinger. Du vil derfor få tildelt 8 drikkevarer. Deler du din serie med dine ledsagere, vil der til hver af deres kort blive overflyttet 4 drikkevarer pr. sæson. 

9.3.3 Generelt om gratis drikkevarer 

Der kan vælges mellem vin, øl, vand, kaffe eller te. Drikkevarerne kan indløses i alle Det Kongelige Teaters restauranter, barer og cafeer – husk at medbringe sæsonkortet.

Drikkevarerne indsættes på kundeprofilen ved sæsonstart den 1. august og kan benyttes frem til sæsonen afsluttes den 31. juli. Herefter nulstilles kontoen. Der kan ikke overføres drikkevarer fra én sæson til den næste.

Drikkevarer kan ikke indløses på Moesgaard eller i Ulvedalene.

9.4 Bytning af billetter

Det er gratis at bytte dine billetter som sæsonkortholder uanset om bytningen foretages online eller over telefonen. 

9.5 Serviceomkostninger

Som sæsonkortholder betaler du hverken serviceomkostninger på dine billetter i serien eller på billetter, du tilkøber efterfølgende.

9.6 Forsendelsesomkostninger

Ved køb af sæsonkort fremsendes den samlede serie og eventuelle tilkøbsbilletter gratis med posten. Der betales forsendelsesomkostninger ved alle fremtidige forsendelser med post.

9.7 Sæsonkort i kombination med Gallerikort eller Ståpas

Det er ikke muligt at kombinere flere forskellige rabatter på samme forestilling i samme køb. Ønsker du både en billet på dit gallerikort eller ståpas samt en billet med sæsonkortrabat til én og samme forestilling, skal du gennemføre to selvstændige køb.

9.8 Sæsonkort og ledsagerbilletter

Hvis du, i din faste serie, i en sæson havde ledsagerbillet, vil vi automatisk lave en ledsagerbillet, når vi forhåndsreserverer din faste serie til den følgende sæson. Skal dette ændres, bedes du kontakte Det Kongelige Teaters Kundeservice.

Ønsker du at tilføje ledsagere til din valgfri serie, bedes du ligeledes kontakte Det Kongelige Teaters Kundeservice.

9.9 Del dit sæsonkort med flere

Du kan dele din faste serie med flere ledsagere. Er I f.eks. tre personer i serien kan du dele din serie med dine to ledsagere, som får deres eget sæsonkort, egne fire drikkevarer og gratis programmer. 

Du kan dele din valgfri serie med de personer, der lever op til kravene om minimum 6 forestillinger inden for sæsonen, dvs. at hver ledsager får et sæsonkort og opnår samme fordele. 

Ønsker du som sæsonkortholder at dele din serie med en eller flere, bedes du kontakte Det Kongelige Teaters Kundeservice.

Et sæsonkortmedlem bliver oprettet i billetsystemet og får adgang til at kunne købe billetter med 15 % for faste- og 10 % rabat for valgfri serier. Medlemmet modtager desuden sit eget kort, som bl.a. giver adgang til 10 % rabat i bar, café og restaurant samt 50 % rabat på parkering i Q-park Magasin.

10. SPECIELT FOR SÆSONKORT TIL EN FAST SERIE

10.1 Flere serier

Du kan tegne alle de faste serier, du vil.

Har du først tegnet en fast serie, er det ikke muligt at tegne en valgfri serie efterfølgende. Alt hvad du køber ud over din(e) faste serie(r) vil blive betragtet som tilkøb.

10.2 Orkesterpladser

Det er desværre ikke muligt at tegne en fast serie med pladser på orkesterrækkerne i Skuespilhuset, Operaen og på Gamle Scene. Det skyldes, at disse rækker ikke er i salg på alle titler, da de kan inddrages på grund af scenografi eller stort orkester.

I løbet af sæsonen kan der på nogle titler blive åbnet for flere eller alle orkesterrækkerne, og det er herefter muligt at bytte sine pladser i serien til pladser på orkesterrækkerne.

10.3 Bytning af billetter

Når du køber en fast serie, forpligter du dig til de titler, vi har lagt i serien. Du kan dog bytte frit til andre datoer, så længe der fortsat er ledige pladser.

Hvis alle forestillinger i serien byttes, kan vi ikke garantere, at vi kan tilbyde dig dine faste pladser den efterfølgende sæson.

Bemærk, at der ikke tilbydes bytteservice på forestillinger og koncerter, som kun opføres en enkelt gang.

11. SPECIELT FOR SÆSONKORT TIL EN VALGFRI SERIE

11.1 Flere serier

Du kan kun tegne én valgfri serie. De minimum 6 titler og antallet af pladser til hver titel, som du køber i første omgang, betegnes som den valgfri serie. Drikkevarerne udregnes på baggrund af denne ordre. Alt, hvad du køber derudover, vil blive betragtet som tilkøb.

11.2 Bytning af billetter

Du kan bytte dine forestillinger i din valgfri serie, såfremt der er ledige billetter til den forestilling, du ønsker at bytte til.

12. SÆRLIG TRYGHEDSGARANTI FOR SÆSONKORTHOLDERE 2020

Hvis du er sæsonkortholder, kan du trygt forny dit sæsonkort, da der gælder en særlig tryghedsgaranti her. Som sæsonkortholder kan du:

  1. Bytte dine billetter til en anden forestilling frem til den 31/12 2020. Dette gælder også en anden titel, hvis du har fast serie
  2. Refundere dine billetter i samme periode, hvis du ikke har mulighed for at se forestillingen, eller hvis forestillingen aflyses
  3. Garantere dig en plads, hvis teatret skulle være nødt til at reducere antallet af billetter i salen. Du får ikke nødvendigvis dine faste pladser, hvis der skal være afstand mellem pladserne i salen – men så tæt på som muligt
  4. Overføre ubenyttede drikkevarer til dit nye sæsonkort. Dette sker automatisk. 

Tryghedsgarantien trådte i kraft 12/5 2020 og gælder resten af 2020.

Tryghedsgarantien gælder for alle, der har købt billet til Det Kongelige Teaters egne forestillinger, der har spilledag til og med d. 31. december 2020. Medmindre du er sæsonkortholder bortfalder garantien ved køb af 10 eller flere billetter. Bemærk at garantien ikke gælder arrangementer af eksterne arrangører. Evt. serviceomkostninger refunderes ikke.

13. TEATERKORT

13.1 Rabatter 

13.1.1 Rabatter på billetter og restauranter/caféer

Teaterkort giver dig 10 % rabat på standardbilletter til alle forestillinger samt 10 % rabat på alle køb i vores restauranter og caféer.

13.1.2 Rabatter på parkering 

Teaterkort giver dig 50 % rabat på parkering i Q-Park ved Magasin på Kongens Nytorv i forbindelse med en forestilling. Rabatten gælder i tidsrummet kl. 17.00 til 08.00 i hverdage og fra kl. 10.00 til 08.00 i weekender. 

Med Teaterkort kan du parkere for kun 60 kr. i tidsrummet kl. 18.00 til 23.00 i Jeudans parkeringshus ved Skuespilhuset. 

13.1.3 Adgang til rabatter 

Du får adgang til dine rabatter via Appen umiddelbart efter købet af Teaterkortet på Hjemmesiden/Appen, også selvom du endnu ikke har modtaget dit Teaterkort. 

Hvis du ikke benytter Appen, får du adgang til dine rabatter, så snart du modtager Teaterkortet.

Du kan downloade Appen her.

13.2 Drikkevarer

Du får 4 gratis drikkevarer pr. Teaterkort. Du kan få dine gratis drikkevarer, så snart du modtager Teaterkortet eller med det samme via Appen. 

Der kan vælges mellem vin, øl, vand, kaffe eller te. Drikkevarerne kan indløses i alle Det Kongelige Teaters restauranter, barer og caféer.

Drikkevarer kan ikke indløses på Moesgaard eller i Ulvedalene.

13.3 Periode 

Teaterkortet er gældende fra aktiveringsdatoen og de 12 efterfølgende måneder. Det gælder selvom Teaterkortet købes uden for sæson. Teaterkortet udløber automatisk. 

13.4 Levering af Teaterkort 

Teaterkortet vil blive sendt til dig til den adresse, du har oplyst ved købet på Hjemmesiden/Appen. 

Hvis Teaterkortet sendes til dig i Danmark, bør du modtage det 3-5 hverdage efter købet. 

Har du et eksisterende teaterkort, og køber du et nyt, aktiveres det nye kort, når det gamle udløber. 

14. FORTRYDELSESRET I FORBRUGERKØB

14.1 Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du køber gavekort samt varer, f.eks. programmer og merchandice, på Hjemmesiden/Appen eller pr. telefon.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du modtog dit gavekort eller din vare pr. post eller e-mail.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen af gavekortet eller varen til at give os besked, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Du kan give os besked om, at du vil fortryde dit køb ved at sende en mail til kundeservice@kglteater.dk eller benytte den standardfortrydelsesformular, som du finder nederst i Betingelserne.

14.2 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostninger, medmindre du har valgt en anden leveringsform, end den billigste, som vi har tilbudt dig.

Vi refunderer beløbet senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet. Beløbet tilbageføres med det samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

14.3 Ingen fortrydelsesret

Du har ikke fortrydelsesret ved køb af billetter eller pausebestilling på Hjemmesiden/Appen, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 12. Du kan derfor ikke få refunderet betalingen for billetter eller pausebestilling købt på Hjemmesiden/Appen. 

 

Du har heller ikke fortrydelsesret, hvis du har købt Sceneskift, og har taget det i brug ved, at du har bestilt en eller flere billetter. Det skyldes, at du i forbindelse med gennemførelse af købet har givet dit udtrykkelige samtykke til, at du mister fortrydelsesretten, når Sceneskift tages i brug, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 2. 

15. REKLAMATIONSRET OG KLAGEADGANG

15.1 Reklamationsret vedrørende vores arrangementer

Du kan reklamere over vores arrangementer ved at sende en mail til admin@kglteater.dk eller ringe på tlf. 33 69 69 69.

Vi anbefaler, at du reklamerer over vores arrangementer så hurtigt som muligt.

Købelovens mangelregler finder ikke direkte anvendelse på reklamationer over vores arrangementer.

15.2 Reklamationsret vedrørende køb af billetter, gavekort, sæsonkort, teaterkort, pausebestilling og varer

Du kan reklamere over dit køb af billetter, gavekort, sæsonkort, teaterkort, pausebestilling og varer ved at sende en mail til kundeservice@kglteater.dk eller ringe på tlf. 33 69 69 69.

Når du, som forbruger, køber varer hos os, finder købelovens mangelregler anvendelse.

15.3 Klageadgang

Hvis du, som forbruger, vil reklamere over dit køb på Hjemmesiden/Appen, skal du kontakte os ved at sende en mail til kundeservice@kglteater.dk eller ringe på tlf. 33 69 69 69. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

 

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: admin@kglteater.dk

16. ANSVAR

Hvis der opstår tekniske problemer med Hjemmesiden/Appen, vil vi hurtigst muligt forsøge at afhjælpe problemet. Årskort eller abonnementsbetalinger tilbagebetales hverken helt eller delvist som følge af, at Hjemmesiden/Appen ikke er tilgængelig eller ikke fungerer optimalt i kortere perioder.

17. IMMATERIELLE RETTIGHEDER TIL INDHOLD PÅ HJEMMESIDEN/APPEN

De immaterielle rettigheder til indhold på Hjemmesiden/Appen, herunder ophavsrettigheder, tilhører os og må ikke kopieres eller anvendes i anden sammenhæng, uden vores tilladelse er indhentet.

Der må frit linkes til Hjemmesiden/Appen. 

Dette betyder, at såfremt du ønsker at referere til vores forside, eller til en specifik underside, f.eks. fordi du gerne vil dele denne med andre, må du gerne linke hertil, såfremt dette sker med tydelig kildeangivelse. 

Det er dog ikke tilladt at linke til vores Hjemmeside/App på en sådan måde, at vores Hjemmeside/App fremstår som del af en anden Hjemmeside/App, f.eks. ved brug af framing eller embedded links og andre former for links, der slører, at Hjemmesiden/Appen er vores.

18. PERSONDATA

Al indsamling, opbevaring og anden behandling af personoplysninger sker i henhold til vores privatlivspolitik, som kan findes her.

19. LOVVALG OG VÆRNETING

Enhver tvist mellem dig og os vedrørende brug af Hjemmesiden/Appen og køb herpå skal afgøres efter dansk ret ved de danske domstole.

20. KONTAKTOPLYSNINGER

Spørgsmål vedrørende brug af Hjemmesiden/Appen eller vedrørende indholdet af disse Betingelser kan rettes til os på mail: admin@kglteater.dk eller telefon: 33 69 69 33.

21. STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til Det Kongelige Teater, August Bournonvilles Passage 2, 1055 København K, e-mail: admin@kglteater.dk

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges

22. OPDATERING AF BETINGELSERNE

Vi forbeholder os retten til at opdatere Betingelserne. Du bør derfor regelmæssigt besøge denne side for at gennemgå de til enhver tid gældende Betingelser, som du er bundet af, når du bruger vores Hjemmeside/App. 

Betingelserne er senest opdateret den 24. juni 2020.