Født 1955.
Uddannet fra Statens Teaterskole i 1983.
Karin Betz har skabt scenografi til over hundrede teaterforestillinger på de nationale scener i Norden.
På Det Kongelige Teater har hun stået bag scenografi og kostumer til alle tre kunstarter bl.a. Operaerne I-K-O-N (2003), Tosca (2006/2011/2014) og Falstaff (2013), balletten Nøddeknækkeren (2007) og skuespillene Forbrændt (2009), Ulysses von Ithacia (2010), Fanny og Alexander (2011), Vildanden (2013), King Lear (2016), Stjernefamilien (2017), Møller og Larsen (2018), Brødrene Løvehjerte (2019) og kostumedesign til Kongens fald (2018) og i denne sæson Hamlet (2020).
Derudover har hun skabt scenografi og kostumer til bl.a. Når vi døde vågner på Betty Nansen Teatret (2002), musicalen Den eneste ene i Forum (2005), Tjener for to på Betty Nansen Teatret (2013), Natmandens datter (2006) på Grønnegårds Teatret, Libertineren på Grønnegårds Teatret (2010), Pornotopia (2010) og Mænd der hader kvinder begge på Nørrebro Teater (2010), Rød på Edison (2011), Tribadernes nat på Betty Nansen Teatret (2012), Jeppe på bjerget på Aalborg Teater (2012), Samtale før døden på Edison (2014), Indenfor murene (2014) på Aalborg Teater, Visen om Sidsel (2015) på Grønnegårds Teatret, Fornuft og Følelse på Aarhus Teater (2016), Livlægens besøg på Betty Nansen Teatret (2016), Far og mor sidder i grøften i Glassalen i Tivoli (2018) og Leonora Christina på Odense Teater (2019).
Hun var i perioden 2001-2004 medlem af Statens Kunstfonds film- og teaterudvalg og har modtaget en række priser, bl.a. Jeppe-prisen i 1984 og Statens Kunstfonds 1-årige legat i 1995 og 2007.